Majsan shabbychic

Mitt liv med den nordiska inrednings stilen. Den som ligger mig varm om hjärtat.Mitt liv & familjs njutningsområden!

fredag 19 oktober 2007

Stig in i vårt enkla hem.......

Nej men Hej va kul att ni kommer på besök....Det är bara att kliva in...Gick ni uppför alla trappor eller vågade ni åka i vår stads äldsta hiss.......Kom in nu så får ni lite kaffe.....;-)
Som det första ni ser när ni kliver in så är det kläder...Och nu i min favorit färg SVART iallafall på kroppen, ja skor och allt..........

Har ni sett vilken himla lång eländig hall jag har.....och jag som gillar saker, nu skymmer ju mitt stora skåp en del också men det får man ta........feng chui eller hur det stavas är det tyvärr inte här..................


Denna bilden är ut mot vår ytterdörr, en smökärna med paraplyer osv......Den lilla byrån är full med kokböcker..........



Också,en del av min väldigt långsmala hall. Som ni sett förut så är detta bordet mellan hall och vardagsrum..........Nu har ni fått se snart allt vårt sovrum kommer sen.........Ha en helt fantastisk helg och jag bugar och bockar för era snälla komentarer.......Puss&Kram / Majsan




24 kommentarer:

På min gatan i stan sa...

Mycket mycket tjusigt!!! :-)

Ha en härlig helg du med!!!

Kram!

Annika sa...

Jag tycker att din hall är charmig, inte som min, barn och vuxen rörig *skratt*
Tack och bock för kaffet, ha en trevlig helg.

Kram Annika

Lotta sa...

Långa hallar kan vara bökiga att få till snyggt, men din hall är superfin! Du har ett väldigt bra öga för att se det vackra!

ha en härlig helg!
Kram
Lotta

n o r d i n g å r d e n sa...

Långsmal hall eller inte. Fengisen eller inte, spelar ingen roll, du har det så hemstrevligt , "rätt" schabbat och ett mycket personligt och levande hem, dömysigt helt enkelt! Trevlig helg! Mari.

Linneagården sa...

Hej! Det var en trevlig & mysig hall du hade. Välkomnande må jag säga!!
Trevlig helg.
*kram* /madelene

Husbilsresan sa...

Redan utanför dörren är det mysigt och välkomnande....och inne i hallen...sååå hemtrevligt och ombonat.Man känner sig verkligen välkommen in till dej.
Förresten...TACK! för kaffet *fniss*
Kramiz!

Ljuva ro sa...

Mysigt ni har det! Finfin lägenhet! Vill se mer!!!

Anonym sa...

Du har det veldig koselig (mysigt!) :) jeg liker landlig shabby chic stil selv om jeg ikke har det selv, men jeg drømmer om en liten stuga til bara meg som jeg kan inrede så der kanskje?? det vore trevligt ! :) God helg!

Sånt är Livet sa...

Hej jag gick upp ! dörädd för alla hissar å då speciellt om de ser gamla ut haha,nu skall jag bara hämta andan känner mej som hissen (Dö gammal) vad trevligt du har det ,kaffe nja jag tog med några flaskor vin å lite ost ,det är vi väl värda en Lördag ! /Lisbeth

Solsjö - Under en vind sa...

Lång hall eller inte, den är så charmigt inredd tycker jag!! (mina barn hade älskat att springa där, man hinner få upp bra fart...*fniss*....) Gillar feng shui, men jag gillar att ditt hem inte är det....du har såå mysigt! Ha en skön helg! Kram!

Husbilsresan sa...

Ja,tack ska du ha Majsan...jag ska ta och dricka nåt riktigt starkt och gott ikväll....så kommer jag nog att vakna som en ny människa i morgon =D
Kram/Snorfia *tihi*

n o r d i n g å r d e n sa...

,,,jag är bara ärlig ; ) Du HAR ett underbart hem! Ha en fortsatt skön helg önskar Mari.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, det är lika fint här som i resten av din fantastiska lägenhet...
Säger inte nej till en kopp kaffe där inte...
Kram
Marie

Mia sa...

Kjempekoselige bilder fra hjemme hos deg, Majsa! Nå har jeg scrollet meg nedover og fått se nydelig kjøkken, spisestue, stue, gjesterom og nå inngang. Alt i vakkert hvitt og i den rette shabby chic ånden. Tusen takk for titten, og jeg gleder meg til å se soverommet også.

LustochLängtan sa...

Du har nog den vackraste längenhet man kan tänka sig! Hur fint som helst.. även om hallen är lång.
Trevlig helg! Kram Anita

spetsar och änglar sa...

Spelar ingen roll om den är lång,den är iallafall väldigt hemtrevlig och mysig.Tackar för kaffet och trevlig söndag.

hulukvarn sa...

Hej Hej! Ni har en hall i alla fall:) Vi kliver rakt in vardagsrummet! ni verkar ha så mysigt så!!

Kram kram

Goa sa...

Men vilket underbart, mysigt, ombonat hem du har kvinna!!
Helt ljuvligt! Och alla vackra saker...här kan man njuta lääänge!!
Tack för det!
Ha en skön söndagskväll!
Kram //Goa

NICOLINAS BONING sa...

Vilken totalt hemtrevlig hall!
Vilken tur att du inte har fallit för Feng shui...hur skulle det då ha sett ut hemma hos dig...fniss...
Gillar också svart på sånt som sitter på kroppen;-)
Ha en bra vecka/Birgitta

LantlivsAnette sa...

Så fint så fint...vad roligt att du tar oss med på huse syn så där...jättefin hall...
Och svarta kläder jaa det hänger det här också...
Kram Anette

Hem och Lycka sa...

Du har ett fantastiskt hem vännen och hallen likaså! kram

Handplockat sa...

så fint och HEMTREVLIGT Du har det
tack för att jag fick kika

ha en go måndag

Nygammalt sa...

Tack för den fina titten och kaffet! Jag är egentligen ingen kaffedrickare men om det bjuds vill man ju inte vara storbjudd! ;)

Både gäst/datarummet och din hall har du fått väldigt fint. Ja hela din lägenhet är ju det.
Kram.

linnea-maria sa...

Hejsan Majsan
Inte gör det något att hallen är långsmal när det är en super-inredare som du som bor där. Det är jättefint! kram /linnea-maria