Majsan shabbychic

Mitt liv med den nordiska inrednings stilen. Den som ligger mig varm om hjärtat.Mitt liv & familjs njutningsområden!

tisdag 12 maj 2009

Tankar & känslor!!!!

Hej på er känner att det är ett tag emellan inlägg ibland men ni vet ju hur det är!!!
Idag vill jag sända en tanke till alla som står vid olika vägskäl, och ska ta ett nytt kliv.
Kanske ut i en ny värld. Det känns ju ändå som att 2009 är ett förändringens år..
Jag har så många som ändrat sina liv på ett eller annat vis.
Sätt på er ett par sköna vandrarkängor och ta det första klivet, har man tagit bara det först så brukar ju det andra klivet komma naturligt. Vissa saker drar man på alldeles för länge innan man tar ett beslut. Man kan höra från andra vad man ska och kan!!!! Men beslutet ligger ändå i en själv.
I dessa dagar har vi så mycket att tänka på så man måste ta den tid det tar för att göra viktiga beslut.....Vissa har ju idag inte så mycket att falla tillbaka på eller till beroende på vad det är..
Jag hoppas att alla som har någon i sin närhet,hjälper till att lyssna och inte komma med pekpinnar. Utan bara finnas tillhands för de som behöver. Det brukar ju räcka med att finnas och bara lyssna. Vi vet ju om att ibland tar livet nya vändningar utan att vi direkt kan påverka.

Jag försöker lyssna på den som behöver, och jag sänder en varm kram till de jag vet behöver!!!!
Jag vet så många som behöver en varm kram ibland........
Jag tänker på er därute
Kram på er alla/Majsan....

Vill även passa på att gratta min ÄLSKADE son OSCAR som idag fyller 21 år
Vilken härlig ålder......

7 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej kära du!

Ja, du visst finns det många som behöver en kram...
Funderar lite på vad som hänt runt om dig nu... Hoppas att allt är väl.

Jag är så dålig på att lämna hälsningar, men du ska veta att jag finns häromkring hela tiden! :)

Sköt nu om dig, så ses vi snart!Och du vet att du kan höra av dig om du vill prata lite goja... ;)
Kram Hanna

Ullis/Leva på landet sa...

Du har så rätt idet du skriver. Hoppas att allt är ok hos dig. Det är ju både positivt och negativt med förändringar, men det gäller väl att se det positiva som man kan för att må bra.

Ha det bra och sköt om dig!
Kram Ullis

Eddan sa...

Många kloka ord och vackra bilder från dig idag Majsan :-)!

Jag hoppas att 2009 blir ett bättre år fortsättningsvis än vad det har varit hittills. Kanske inte så mycket för egen del (mer än vi har varit sjuka mkt hela familjen denna vinter) men för alla som lever i ovisshet på ett eller annat sätt.

Må så gott och gratta din talangfulle son :-)!

Kram från Anette

Våglyckan sa...

Hej och tack för kramen ;-) och din hälsning hos mig :-)!
....Det är sant det du skriver att man måste besluta själv men ibland skulle det vara sååå skönt om det föll på plats automatiskt allting... Söt liten vovve som kikar fram på din blogg. Pudlar är en speciell typ av hund har jag märkt. En riktig karaktär må jag säga som bjuder på många skratt :-). Klart underskattad.
Ha en bra dag!
kram från mig
/maria

Anki sa...

Hejsan!

Vilken underbar blogg du har!...har kikat in flera gånger men aldrig lämnat någon kommentar förut =/

Jag vet precis hur det första steget känns, osäkerheten o otryggheten! Fortfarande lite darrigt...men jag är på väg *ler*
Det är så lätt att få små törnar på självförtroendet i denna tid, när alla o allt ska vara så perfekt...

Hoppas allt är bra med dig!

Kram kram

Butik Östergården sa...

Du har så rätt i det du skriver.
Jag tror att de flesta får det bra om de förändrar. Jag vet så många som idag blivit arbetslösa. För många har det blivit mycket bättre.
De har vågat satsa på sina drömmar då. Det är väl härligt. Så jag tror på att förändringar nästan alltid är blir till det bättre.

Kram Helen

Rednoserunpet sa...

hejehj
nu är det inte länge och vi kommer till sverige. och jag kommar och hälsar på dig....