Majsan shabbychic

Mitt liv med den nordiska inrednings stilen. Den som ligger mig varm om hjärtat.Mitt liv & familjs njutningsområden!

onsdag 25 juli 2007

Loppis fynd....sommaren 2007

Vi hade lite halvmulet i går så vi åkte runt på lite loppisar detta är vårat resultat..........en blå burk till stugan några söta fat och kockums slevar........
Så här ser våra sommarfynd ut före. Vi målade medans vi tittade på allsång på Skansen och mitt favo program Morden i Midsommer.......Och i dag slipade vi och satt det på plats. Kul när det inte tar så lång tid......lite otålig är man ju......

Nu är skåpet vi köpte igår på plats, målat shabby slipat uppsatt och fyllt. Detta skåpet kostade ju lite mera runt 1100:- men vi gillar det. Det är ju tur det!!!!!... Eftersom vi ska ha det på vår vägg. Jag är på jakt efter ett linneskåp till stugan, så vi fortsätter vårt sökande......






Här i vårat gästrum hamnade krönet, målat fastsatt och klart. Jag tycker att det blev snyggt för en hundring. Ha det så gott kommer mera fynd senare........Puss&Kram på er..../Majsan










9 kommentarer:

Husbilsresan sa...

Vilka fynd!Jag blir riktigt avundsjuk ju =)
Jag letar också efter ett skåp till sommarstugan....att förvara bla handdukar, lakan mm i. Vi får väl se om vi stöter ihop nån gång på våra loppisrundor=)
HA det så gött i stugan!Kramiz!

Lotta sa...

Du kan då verkligen nosa dig till fynd gumman! Så himla fint!

Jag önskar dig en fortsatt härlig semester!!!

Många kramar
Lotta

LantlivsAnette sa...

Men du vad fint...skåpet är ju hur gulligt som helst..och krönet passar ju verkligen till sängen..snyggt..Kram anette

Nygammalt sa...

Vad snyggt du har gjort med krönet! Det var verkligen någonting att ta efter...Jättefint! Kram.

Hem och Lycka sa...

Vilka fynd du gjort, får hänga med dig nästa gång så jag lär mig var man letar ;-)

elin1976 sa...

Så mange fine greier dere har funnet. Skalpet er jo bare helt nyyyyyydelig. Håper du får en fin dag. Klem fra Elin:O)

n o r d i n g å r d e n sa...

Å vilket vackert gästrum, era gäster måste sova som kungar där!! och vilket gulligt skåp, men målar ni medan tittar på tv!? Inte illa! Tänk om man kunde vara så effektiv... att måla är inte min favoritsyssla kan jag säga men jag vill gärna ha mycket målat...jättefina loppisfynd du gjort!! Ha en skön helg!! Mari.

Nygammalt sa...

Tack! Tror att det uppskattades. Verkade som det! =) Trevlig helg. kram.

Anonym sa...

Nämen titta, den där blåa lilla burken har jag ju oxå på min blogg. Nyfiken, vad kostade den