Majsan shabbychic

Mitt liv med den nordiska inrednings stilen. Den som ligger mig varm om hjärtat.Mitt liv & familjs njutningsområden!

söndag 26 augusti 2007

Min kristallkrona........

Denna kristallkrona ropade jag in på auktion under sommaren, nån har satt i el. Men det ville inte vi så nu hokus pokus är den borta.......och jag är så glad för det kostade 600:- vilket jag är nöjd med......
Så här ser lampan ut utan el, jag tycker den blev mycket bättre....Eller hur..;-)

Så här ser lampan ut på plats, jag kan se oss sittandes där nu under höstkvällarna med tända ljus. Ha det så gott så syns vi här under veckan.....Kram/Majsan......


23 kommentarer:

Karin sa...

Ja jösses så mycket finare kronan blev utan el. Vilken tur att ni förstod det :) Hallå den vita soffan är underbart vacker. Letar med ljus och lykta efter en liknande. Ni kommer att få många mysiga kvällar under ljuskronan
Kram Karin

Nicolinas boning sa...

Helt klart är den alldeles perfekt utan el:-)
Vad mysigt ni kommer att ha det dom mörka höstkvällarna när ni har tänt ljusen... det blir så härligt med det varma skenet och alla skuggorna som rör sig runt om...
Kram/Birgitta

mona sa...

Du gjorde helt rett,ingen tvil om det !!! Den er jo nydelig,uten !! Du har en spiseplass man kan bli sulten av å se på.....hihi....der vil man nok sitte lenge og vel !! Den sofaen sender jeg laaaange blikk,etter...men det har jeg jo sagt før :) Ha en fin uke :)

Uppe på vinden sa...

Mycket bättre! Vilken fin matplats ni har! Kram på dig!

Lotta sa...

jag håller med dig, lampan blev helt perfekt utan el!

Ha en härlig vecka!
kram
Lotta

elin1976 sa...

Å din heldige.....Jeg har alltid ønsket meg lysekroner. Håper nissen kommer til å være snill med meg i år.....Klem:O)

linnea-maria sa...

Betydligt snyggare!Från kitsch till smak, du kan verkligen ta vara på saker och tings förutsättningar. Ha en bra dag //linnea-maria

Guldkant På Livet sa...

Så vackert!! Och en sån fin kristallkrona! Det gjorde ni rätt i som ersatte elen mot levande ljus, MYCKET snyggare!! Et fynd! Mari.

Morse Farm sa...

Så snyggt det blev, mycket snyggare med levande ljus.
Tjusigt!
Kram Bodil.

Trollmor sa...

Vilket underbart hem.Försöker ge mig in i detta bloggandet.Det är inte så lätt ,har tummen mitt i handen när det gäller datorer.

Pia..... sa...

jaja men tycker jag med..det kommer att gnista och lysa fin hos dej..ibland är det inte så dumt att anamma det gaml igen..ha det så bra du med..jobbar förstår jag...PIA

yes sa...

Vilketlyft det blev för lampan när ni tog bort elen! Det gäller bara att se sånt innan - och du hör till en av dom som har den rätta blicken! Många mysiga stunder kommer ni att få där under!!
kram ylvan

Hemma på Landet sa...

Tack, detsamma Brasan!
Du är inte dålig du heller, vettu.
Jättefint alltså...Puss

LantlivsAnette sa...

Åhh fy tusan vad du har det fint !!Alla detaljer o allt..man bara njuter..och kronan blev ju helt klart mycket finare nu med levande ljus i , och vilket fynd sen då !!
Kram Anette

Linneagården sa...

Men, så jättefin den blev. Jag blev nästan mörkrädd när jag såg den först...(nästan alltså=)
*kram* /madelene

Birgitta sa...

Det passade mycket bättre med stearinljus i den vackra ljuskronan. Jag kommer och sätter mej under den i mysig höstbelysning, kram och ha det gott.

Mia sa...

Ohoi, så heldig du har vært med krystallkronen! Den var jo bare helt perfekt, og om mulig enda flottere med stearinlys enn med elektrisitet. Og tenke seg at du fikk den til den prisen også!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Otroligt fin!! Vi har elen kvar i vår, men skulle vilja ta bort den. Men då jag gillar den med el också så blir den nog kvar. Dock ska jag köpa lite finare lampor, så jag kan ta bort skärmarna som sitter på varje arm:-)

Susanne

Morse Farm sa...

Hej!
Tusen tack, jag hade gärna gjort en till dig, lite långt att skicka dock....
Matilda tackar för pussen och skickar en tillbax.
Kramiz Bodil.

Lantliv sa...

Kristallkronan blev verkligen jättefin. Jag letar också efter en sådan.....
Ha en bra dag!

Amoroso- Nu vill jag sjunga dig milda sånger sa...

Åh vilken vacker lampa! Och helt klart ser den mest läcker ut utan el!

Anonym sa...

Hej!

Fin ljuskrona!

Jag har funderat på att göra samma sak med en gammal kristallkrona. Är det enkelt att ta bort elsladdarna?
Kan man göra det själv?

undrar charlotte

sexy sa...

情趣用品,情趣用品,情趣用品,情趣用品,情趣用品,情趣用品,情趣,情趣,情趣,情趣,情趣,情趣,情趣用品,情趣用品,情趣,情趣,A片,A片,情色,A片,A片,情色,A片,A片,情趣用品,A片,情趣用品,A片,情趣用品,a片,情趣用品免費A片,美女視訊,情色交友,免費AV,色情網站,辣妹視訊,美女交友,色情影片,成人影片,成人網站,H漫,18成人,成人圖片,成人漫畫,情色網,日本A片,免費A片下載,性愛情色文學,色情A片,A片下載,色情遊戲,色情影片,色情聊天室,情色電影,免費視訊,免費視訊聊天,免費視訊聊天室,一葉情貼圖片區,情色視訊,免費成人影片,視訊交友,視訊聊天,言情小說,愛情小說,AV片,A漫,AVDVD,情色論壇,視訊美女,AV成人網,成人交友,成人電影,成人貼圖,成人小說,成人文章,成人圖片區,成人遊戲,愛情公寓,情色貼圖,色情小說,情色小說,成人論壇美女視訊,辣妹視訊,視訊交友網,免費視訊聊天,視訊,免費視訊,美女交友,成人交友,聊天室交友,微風論壇,微風成人,情色貼圖,色情,微風,聊天室尋夢園,交友,視訊交友,視訊聊天,視訊辣妹,一夜情A片,A片,A片下載,做愛,成人電影,.18成人,日本A片,情色小說,情色電影,成人影城,自拍,情色論壇,成人論壇,情色貼圖,情色,免費A片,成人,成人網站,成人圖片,AV女優,成人光碟,色情,色情影片,免費A片下載,SEX,AV,色情網站,本土自拍,性愛,成人影片,情色文學,成人文章,成人圖片區,成人貼圖