Majsan shabbychic

Mitt liv med den nordiska inrednings stilen. Den som ligger mig varm om hjärtat.Mitt liv & familjs njutningsområden!

torsdag 3 maj 2007

Njutbart i vårens tecken......;-) fram för ROMANTIKEN

Våren är här så nu hjälps vi åt att hälsa den Välkommen hit med en picnick tillsammans. Helgens tips till er från mig. Bevara romantiken mellan er ni som inte lever i ett förhållande ta med en vän och åk ut i naturen. Njut och ta in vårens dofter samt allt vackert för ögat. Ta med en korg och fyll den med njutning för gom&mage. Vi måste nog lära oss att ta tillfällen som finns nära till hands. Ha det så gott!!!!!!
Våran picnickkorg kommer ifrån Danmark vi köpte den för säkert 7år sedan. Den innehåller porslin,glas,bestick salt&pepparkar korkskruv och lite smått och gott. Jag tycker att men gör som Kajsa Varg man tager vad man haver och stoppar i. Lite vin lite sallad, ost bröd kanske kyckling osv. Sen åker man till ett mysigt ställe och njuter av varandra och naturen. Det är faktiskt en lisa för kropp& själ. Tänk inte utan gör det!!!!!!!

En liten söt flaska med oanat innehåll kan vara trevligt att ha med sig på utflykten tycker ni inte? Den kan innehålla saft,vatten eller något annat.....;-)






Lite romantik ska det vara på en picnick tycker jag, stråhatt pärlor och vita handskar. Jag önskar att det fick se ut så här när man ska iväg på en mysig tur för två. Jag tycker att man ska ta tillvara tillfällen som ges för lite romantik i livet. Komihåg att vi lever här och nu inte sen. Kram&Puss på er ut och njut nu / Majsan

11 kommentarer:

På min gatan i stan sa...

Bra tips! Man får ta vara på kärleken!!! Härligt!
:-)

Fin helg!

Kram Martina!

Elzie sa...

Jo, man måste ta vara på varann. Det går så fort att allt blir ändrat. Gubben och jag är ofta ute på strövtåg, synd att vi inte har en sån fin korg att ta med oss *s*.
Kram och trevlig helg.

Lotta sa...

Du har så rätt min vän! Livets mening är väl ändå att få vara med de man älskar och ha det skönt och mysigt!

Ang årstidsbilderna, känner jag dig rätt kan du nog dikta ihop en bra historia med dina bilder!

Puss och kram!
Lotta

Signe sa...

Åh, det låter underbart med picknick! Det är verkligen romantiskt...helst ska man ta med sig fikat på cykel tycker jag! Fint med fina handskar och stråhatt :) Trevlig helg!

Anonym sa...

Du har så rätt så! Och med en sån där korg, kan det bli annat än romantiskt då?

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka otroligt vackra picnicsaker du hade! Alla ljuvliga korgar som jag misstänker står framme även när de inte används till picnic!
Finns väl inget mer mysigt och allt smakar så gott utomhus! Hoppas värmen kommer nu så ni får användning för dem! Ha en mysig helg önskar Mari.

Husbilsresan sa...

Mysigt med picknick....det rådet tycker jag att alla ska följa.
Men en så fin picknickkorg har vi förstås inte...men det får duga med den gamla vanliga pilkorgen.
Vad menar du att man kan ha för dryck i flaskan förutom saft.....fattar inte *fniss*
Njut av din picknick nu!Massa kramar till dej!

Spets och snor sa...

Fick reda på idag att det är din dotter som bloggar å.... Äpplet faller itne långt från trädet. Samma stil, lika intresse för mat!

Eva Agnes sa...

Det var ingen dum idé du kom med här. Klart man ska ta vara på livet så länge man har det. Inte bara hålla på och greja hemma....
Kramar och trevlig helg
Eva Agnes

♥ Pia... sa...

hej & hå...så ska det låta...ut och picknicka skulle jag vilja men tar en tur ut till dottern som bor ett stenkast från vattnet(som jag vill göra) där ska vi grilla och mysa...tre generationer (den fjärde kommer i okt.:)...för vi tar med oss mormor och morfar oxå...så avrundar vi allt med mera rabarberpaj:) ha det så gôtt Majsan lilla ...PIA

Lime sa...

Javisst, vi lever här och nu. Det borde man kanske tänka på lite oftare! Ha en superskön helg!
Kram!