Majsan shabbychic

Mitt liv med den nordiska inrednings stilen. Den som ligger mig varm om hjärtat.Mitt liv & familjs njutningsområden!

söndag 22 april 2007

Kannor och snipor.......

Detta är min lilla samling av kannor. Den största är ifrån Danmark, med dom andra har lite olika åldrar. Jag letar oftast på loppisar och andra pryl ställen. Jag har väl några till men min dotter är fodervärd till nån oxå, ni vet hur det är. Jag tänker visa er några av mina samlingsobjekt, vi samlar ju nästan alla på något. Fast helst skulle man väl samla på pengar istället, men mina har en viss förmåga att vilja se nya plånböcker......hmmmm men pengar är nog till för att byta ägare då och då! Jag hoppas att solen tittar tebax denna veckan, och värmer oss frusna själar. Ha det så bra under veckan jag ska även kika in och svara er som tittat in hos mig........Kram och puss på er /Majsan














14 kommentarer:

Stina sa...

Hälften kan du ge till mig. Tycker du inte det? Puss

Elzie sa...

Vilka fina kannor du har. Jag förstår inte hur ni har plats att husera allt ni sparar på. Jag tycker det blir fullt bara jag går på loppis EN gång *s*. Ha en riktigt bra vecka. Kram

Lotta sa...

Oj så många fina kannor! Säger som Stina, några kan du skicka till Skåne!!

Ha en härlig vecka gumman, själv är jag hemma med en febersjuk Cajsa, och jag försöker få till lite målning mellan sagoläsandet!

Puss och kram / Lotta

Signe sa...

Jättefina bilder på kannor!
Kannan till höger på bild nr 2 är samma som jag har som jag tyckte var lik soppterrinen som du visade nyligen..är de samma serie?

ikas sa...

Hej

Vilket mysigt ställe.
Roligt att hamna hos någon med samma yrke som en själv ;o) Vi är ju inte så vanliga nu förtiden ,o)

n o r d i n g å r d e n sa...

Så många snygga kannor du har!! Jag som tyckt att jag haft för många men har ju bara en bråkdel av vad många andra bloggare har!! ( jag ska visa min sambo...) och dina var ju bara sååå snygga!!! Visst är det härligt med tillbringare och kannor, att blommor, saft, ja allt i eller ingenting!!! Mari.

Lotta sa...

Jag har målat hela dagen i dag också, men nu har det varit möbler som målats, så nu är det mer fläckar än prickar!! :-D

Kram gumman! / Lotta

Stina sa...

Kråktant!

Tänk du...Jag måste göra 40 hjärtan till en butik i Skåne. Dé du!
Vill du sitta och läsa för mig under tiden? Puss

Hem och Lycka sa...

Underbar samling du har!!

Bestefars Verksted. sa...

Nydelig samling med kanner !! Jeg samlet en stund på sånne,jeg også,men har desverre for liten plass til å ha dem fremme...men en dag........! Ha en fin dag :)

Jennyshemochharmoni sa...

Vad mycket fina kannor du har! Kul att vi fick se dem :) Ha en bra tisdag!

♥ Pia... sa...

Hejsan majsan...vilka goooa kannor du visar ..vill ha alltihop ju....men de är väl inte till slu:) ha en härlig kväll och syns i mörrn..PIA i vardagsrummet...det röriga(just nu )

Husbilsresan sa...

Oj,du har fler än jag har.Massa fina!Det är väl ingen ide att spara pengarna...bättre att köpa något man tycker om för dom istället.
Ha det gott i den "nya" värmen.Kram!

Färjtorp sa...

Jättefina kannor! Har själv börjat köpa på mig endel kannor. Nya som gamla, det är kul!!

/Johanna